Căile ferate din CE Oltenia, vânate de șmecherii vremii!

Monopol pentru “băieți deștepți”!
Aparent o activitate neluata prea mult în seama, în cadrul Complexului Energetic Oltenia, transportul cărbunelui pe căile ferate interne poate face diferența dintre a fi sau a nu fi în aceasta companie. În toate termocentralele complexului, mai putin Rovinari, cărbunele ajunge pe calea ferata! Asta face transportul cărbunelui un punct strâmt în fluxul tehnologic, orice gâtuire afectând atât activitatea miniera cât și cea energetica!
Începutul lui 2017 a arătat ca asigurarea stocurilor și, în același timp, un flux continuu de transport sunt vitale pentru funcționarea în condițiile iernii. Observând importanta activității de transport, era doar un aspect de “moment oportun” ca unii sa încerce extragerea acestei activități din structura Complexului Energetic Oltenia. Adică, sa se formeze un monopol, fără nici cea mai mica urma de control!
Corupție ca la carte!
E clar că promotorii acțiunii de externalizare a activității de transport pe căile ferate interne miros deja avantajele proprii ce ar deriva din aceasta. Unul dintre politicienii gorjeni a și exprimat public un punct de vedere favorabil ideii. Deși nu exista o analiza de impact realizata de către CE Oltenia, subiectul se discuta neoficial, prin biroul lui Iacob și pe la team drinking-urile de la care Boza este nelipsit!
Ce înseamnă de fapt pentru CE Oltenia externalizarea acestei activități? Dintr-o simpla observare, vom avea o relație comerciala a CE Oltenia cu un monopol, căruia i se poate atașa un management discreționar și lipsit de transparenta/responsabilitate (modelul CE Oltenia), adică exact formula corupției a lui Klitgaard: C=M+D -T/R(corupția este monopol+putere discreționară-transparență/responsabilitate)
Protest la comandă!
Externalizarea activității de cai ferate uzinale este un vis vechi al directorului Iacob Dumitru. Deși au mai fost tentative, au existat și opozanți care au susținut interesul companiei și tentativele au eșuat!
Acum cu Boza, director general și cu Vișan, secretar de stat, Iacob se vede tot mai aproape de împlinirea visului. Are nevoie însa și de un yesman la conducerea activității de cai ferate uzinale, oprindu-se la un oarecare Bușe, un tip scos din pălăria de vânător a lui Iacob, pe care au turtit-o unii cu dosul. Se pare aceeași pălărie din care a fost scos și unul Mogoș pe la Rosia!
De aici și pana la un protest “spontan planificat”, care a avut astăzi loc la cai ferate uzinale Motru n-a fost decât o simpla deplasare a lui Iacob în “focul evenimentelor”. S-a întors, însa, fără vânat și cu coada între picioare, mai mult, fiind aproape sa declanșeze un contraprotest al salariaților, care au mirosit mârșăvia. Apoi a urmat un comunicat de contracarare a informației publicate într-un ziar local despre protest. Adică un fel de acoperire a propriilor excremente, cum face pisica!

3 thoughts on “Căile ferate din CE Oltenia, vânate de șmecherii vremii!”

  1. Pai cinei iacob asta domne…finul si omul lui visan..minisru secretar de stat..si mai are. Iacob pe un destept ionut predoiu doctor in strategii…si unsi si iacob si predoiu de catre ..visan…

  2. Hai sa vorbim pe cifre,care pot fi verificate ,sa analizăm obiectiv rezultatele ELCFU sub conducerea lui Tatomir care sunt foarte bune si sa nu lăsăm aventurierii care încearcă sa pună mâna pe aceasta unitate fanion sa o puna intr-o lumina nefavorabila!

  3. Doctorul frizer ionut predoiu si doru motorina (fin si nas) sunt pe multe gainarii impreuna cu ..balauru cu patru capete; asa ca atentie la aceste musuroaie!!!!

Dă-i un răspuns lui Cipi Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.