[youtube]v4PvZSGbd8E[/youtube]
Numărătoarea inversă a început : mai sunt 100 de zile până a merge la secțiile de votare deschise pentru alegerile europene din 2014 . În al doilea cel mai mare exercițiu democratic din lume , 400 de milioane de oameni pot vota pentru un nou Parlament European . 751 de deputați care vor fi aleși , în iulie vor stabili nu numai cursul de politici europene pentru următorii cinci ani, dar , de asemenea, vor alege conducătorul organului executiv al UE , președintele Comisiei Europene .
De ce aceste alegeri sunt diferite
Alegerile europene , prin urmare, vor permite alegătorilor să contribuie la consolidarea sau schimbarea direcției pe care Europa în abordarea crizei economice și în multe alte probleme care afectează viața cotidiană a oamenilor .
Pentru prima dată , componența noului Parlament European va stabili cine va conduce următoarea Comisia Europeană , organul executiv al UE , care inițiază legislația și supraveghează punerea sa în aplicare . Conform noilor reguli , liderii guvernamentali UE , care va propune un candidat pentru funcția de viitor președinte al Comisiei , trebuie să facă acest lucru , pe baza rezultatelor alegerilor .
Parlamentul European va alege noul președinte al Comisiei de către majoritatea membrilor care compun , adică cel puțin jumătate din cei 751 de deputați aleși ( 376 ) . Prin urmare, partidele politice europene vor prezentat candidații pentru această poziție de lider în UE înainte de alegerile europene , permițându-le astfel cetățenilor să aibă un cuvânt de spus despre viitorul președinte al Comisiei .
Parlamentul – instituția UE aleasă în mod direct numai este acum doar o piesă fundamentală pentru sistemul de luare a deciziilor la nivel european și este egal cu guvernele naționale așa cum prevede în aproape toate legile UE . Alegătorii vor fi mult mai influent decât oricând .
Calendar
22- 25 mai 2014 : zile electorale
Iunie: formarea grupurilor politice , verificarea prerogativelor
01- 03 iulie : sesiunea constitutivă EP : Deputații europeni iau în mod oficial locurile lor în Parlament . Alegerea Președintelui PE , vicepreședinți și chestori
07-10 iulie : întâlniri oficiale grupurilor politice
14-17 iulie : sesiune a Parlamentului – alegerea Președintelui Comisiei
Septembrie : audierile comisarilor desemnați
Octombrie ( de confirmat ) : Vot Comisiei complet
Ce se întâmplă după alegeri ?
După ce toate rezultatele sunt oficiale , autoritățile naționale competente informează Parlamentul European cu privire la numele membrilor aleși . După verificarea prerogativelor lor de către administrația Parlamentului , 751 de deputați nou-aleși pot lua parte la deschiderea primei sesiuni , 1 iulie 2014.
Înainte de sesiunea plenară constitutivă în iulie, deputații nou-aleși vor veni în conformitate cu afilieri politice . Grupurile politice oficiale care formează Parlamentul ar trebui să fie creat la sfârșitul lunii iunie .
1 . Întâlniri în grupurile politice – iunie
În iunie , deputații europeni din diferite țări ale UE vor forma grupuri politice în funcție de afinitățile lor politice . Pentru a obține statutul oficial al unui grup politic trebuie să cuprindă cel puțin 25 de deputați , aleși în cel puțin un sfert din statele membre ( de exemplu, de cel puțin 7 ) .
2 . Sesiunea constitutivă un-03 iulie 2014 , Strasbourg
Prima sesiune a noului Parlament va fi dedicată constituirii oficială a Parlamentului , atunci când noile Deputații europeni aleg președintele lor , 14 vicepreședinți și șase chestori . Deschiderea sesiunii va fi prezidată de către președintele în exercițiu , în cazul în care e reales . În caz contrar, această sarcină este realizată de către unul dintre vicepreședinții , în ordinea precedenței, sau , în lipsa unuia dintre aceștia , deputatul care a deținut mandatul pentru perioada cea mai lungă (articolul 12 din Regulamentul de procedură al Parlamentului ) .
Alegerea președintelui PE
Candidaturile pentru funcția de Președinte al Parlamentului European pot fi propuse fie de către un grup politic sau de un minim de patruzeci de deputați (articolul 13 ) . Alegerea va avea loc în prima zi a sesiuni de vot secret. Pentru a fi ales , un candidat trebuie să câștige o majoritate absolută a voturilor valabil exprimate , respectiv 50 % plus unu (articolul 14 ) . În cazul în care după trei runde nici un candidat nu a obținut majoritatea absolută a voturilor exprimate , doar doi membri cu cele mai multe voturi pot lua parte la al patrulea tur de scrutin .
Alegerea vicepreședinților și chestorilor
Candidaturile pentru posturile de vicepreședinte sau chestor trebuie să fie , de asemenea, propuse fie de către un grupurile politice sau de cel puțin 40 de deputați . Alegerea vice- prezidntială are loc în a doua zi de sesiune prin vot secret, pe suport de hârtie .
Rolul vicepreședinților și chestori
Rolul vicepreședinților este de a înlocui pe președinte în exercitarea atribuțiilor sale atunci când este necesar , inclusiv prezidează ședințele plenare . (Articolul 21) Aceștia sunt , de asemenea, membri ai Biroului , organismul responsabil administrativ, de personal și de organizare în Parlament . Cei cinci Chestorii se ocupe de problemele administrative care afectează în mod direct de membri . (Articolul 26 ) .
3 . Constituire a comitetelor 07-10 iulie ( Bruxelles )
În săptămâna după sesiunea constitutivă a Parlamentului , comisiile permanente vor alege vicepreședinți și delegațiile interparlamentare ale Parlamentului .
4 . Sesiunea Parlamentului European , 14-17 iulie , Strasbourg
Alegerea Președintelui Comisiei
În conformitate cu Tratatul de la Lisabona , Parlamentul alege președintele Comisiei . Consiliul European , format din șefii de stat și de guvern din UE , trebuie să ia în considerare rezultatele alegerilor pentru Parlamentul European atunci când se face propunerea sa de președinte al Comisiei . Acest lucru va face mai ușor pentru guvernele , ca noua distribuție de grupurile politice din Parlamentul ar trebui să fie cunoscute de la mijlocul lunii iunie .
A doua sesiune plenară din iulie va oferi Parlamentului European prima ocazie de a lua un vot . Candidatul selectat va avea nevoie de un suport de o majoritate a membrilor , de exemplu, cel puțin jumătate din cele 751 de deputați de a fi ales ( 376 ) .
Votul este secret . În cazul în care candidatul este respins , Consiliul European , hotărând cu majoritate calificată , are o lună pentru a propune un nou candidat .
( Tratatul de la Lisabona , articolul 17 , 7 , Regulamentul de procedură al PE Articolul 105 ) .
După ce președintele Comisiei a fost ales , Consiliul , de comun acord cu președintele ales al Comisiei , adoptă lista comisarilor desemnați .
5 . Septembrie / octombrie 2014 (de confirmat ) – Bruxelles / Strasbourg
Audierile comisarilor desemnați și votul
Comisarii desemnați se prezinte în fața comisiei parlamentare (e ) relevante pentru domeniile lor potențiali de responsabilitate . Audierile au loc în public . Ulterior , fiecare comitet se întrunește în camera de a elabora evaluarea sa de expertiză și performanța candidatului , care este trimisă Președintelui Parlamentului . În trecut , aceste audieri au dus la retrageri ale comisarilor sau care au schimbat portofoliul .
După acest proces de verificare , președintele Comisiei prezintă complet Colegiului comisarilor și programului . Președintele Comisiei , Înaltul Reprezentant pentru afaceri externe și politica de securitate și ceilalți membri ai Comisiei trebuie să fie aprobat printr-un vot de aprobare de către Parlament . Dacă Parlamentul aprobă președintele și comisarii , ei pot fi numiți de către Consiliu , hotărând cu majoritate calificată .